Ib
Kragh: "Da vi kom i mål,
vendte dækket vrangen ud."
IK
Motorsport blev i den grad udfordret, da kampen om årets Dansk
Super Rally i weekenden blev skudt i gang mellem Bremen og
Hannover. Ib Kragh og co-driver Bo Mølgaard sluttede Rallye
Sulingen som fjerdebedste danske hold og blev treer i
Rally2-klassen for de firhjulstrukne biler.

"Det
var et megasjovt løb, men det var også hårdt ved materiellet.
En stor del af løbet blev kørt i et militærområde, og det var
et ekstremt svært område at køre i. Alt kunne ske, for der var
huse og træstubbe, du kunne ramme," fortæller Ib Kragh, som
blev udfordret i specielt løbets første del, der blev kørt
fredag aften.
"Vi
vidste, at der ville komme regn, men ikke hvornår. Bo og jeg
havde startnummer 16, og da vi skulle køre den anden hastighedsprøve,
havde de første hold nået at køre den i tørvejr, mens regnen
begyndte, da vi var i gang. Derefter var vejene fuldstændigt våde."
"Den
tredje hastighedsprøve foregik i militærområdet, og da vi havde
kørt to kilometer, skred bilen ud for mig. Jeg nåede lige at få
den fanget igen, men næsen kom ind i et buskads. Så skulle jeg
lige mærke efter, om alt var ok. Når jeg bremsede, låste
hjulene og bilen ville ikke dreje. Den er punkteret, råbte
jeg til Bo. Vi måtte køre de sidste 6-7 kilometer på et fladt højre
fordæk, og da vi kom i mål, vendte dækket vrangen ud. Heldigvis
blev vi ikke fanget af holdene bag os, for der var ikke plads til
at overhale."
Efter
mål på hastighedsprøven skulle der skiftes hjul, inden teamet
kunne køre til servicepladsen og nattepausen.
"På
transportetapen begyndte det at ruske helt vildt i rattet. Det
viste sig, at vi også havde ramt noget med venstre hjul, så vi
faktisk havde to sivepunkteringer," siger Ib Kragh. "Men
vi var heldige, for der var mange hold, som var røget af under
hastighedsprøverne på militærområdet fredag aften."
Lørdagen
bød også på hastighedsprøver i militærområdet. Og
udfordringer.
"Vi
havde valgt en forkert opsætning fra start, som viste sig at være
alt for hård, men det fik vi rettet op på til anden gennemkørsel,
hvor vi over 16 kilometer var 35 sekunder hurtigere. Om
eftermiddagen lignede hastighedsprøverne mere de danske, og selv
om de måske virkede lidt kedelige under notekørslen, var de
teknisk også ganske svære," konstaterer Ib Kragh.
"Jeg
synes, at vi er kommet godt fra start. Bo og jeg skulle lige finde
rytmen på den første prøve, for den var en udfordring. Bo kom
virkelig på arbejde, men det var super god træning for os
begge," siger Ib Kragh. "Vi har en god bil og et god
team, der fungerer. Det er dejligt. Vi er klar til Slagelse."
IK
Motorsport
|