SIMON VALLENTIN I KAMP
MOD TIDEN INDEN
KOMO JUBILÆUMSSPRINT
Har sendt ekspres-kurér til Tyskland for at blive
optimalt forberedt
Sidste års vinder af KOMO rallysprint i Gammelrand ved
Kalundborg, Simon Vallentin, Holbæk, stiler efter en ny
sejr, men ved også, at det vil kræve en optimal indsats.
Han skal ikke bare være hurtig i sin rallytrimmede
Hyundai i20 N R2, han skal være endnu hurtigere end i de
tre første runder af årets Dansk Super Rally-turnering,
hvori han just nu fører i RC2-klassen og er på en
andenplads i turneringens samlede pointstilling.
Simon
Vallentin er stærkt opsat på at gentage sidste års
succes med en totalsejr i årets KOMO Jubilæumssprint
Selv er han klar til at
sparke speederen i bund, så han skal bare have bilen til
at gøre præcis, som han vil have det. Det gør den bare
ikke. Derfor har Vallentin Rallysport mandag to kurérer på
vej til Hyundai Motorsport i Tyskland for at hente
reservedele, så bilen kan blive optimeret.
Simon Vallentin forklarer
situationen således:
– Vi har siden starten på sæsonen arbejdet med bilens
gearkasse og spærredifferentiale for at mindske dens
tendens til understyring. Gearkassen er blevet
kontrolleret og justeret hos specialister i Polen, men det
løste ikke problemet. Der har været leveringstid på
bestilte reservedele, som nu er på lager, og for at spare
tid besluttede vi selv at hente dem hos Hyundai
Motorsport i Alzenau.
Det vestsjællandske rallyteams kurerer har fået både
gearkasse og bagtøj med fra rallybilen i håb om at
specialisterne i Alzenau kan finde tid til at hjælpe
med den nødvendige trimning af mekanikken.
– Ellers er Plan B at gøre det herhjemme sammen med en
specialist, men da bliver det i sidste øjeblik, fordi
specialisten ferierer fra mandag til fredag. Det vil i så
fald indebære både aften- og natarbejde at få bilen
samlet og gjort klar til lørdagens sprintløb, tilføjede
Simon Vallentin søndag efter at kurérbilen havde sat
kurs mod Alzenau.
– Vi får ikke noget forærende
ved lørdagens KOMO Rallysprint, som bliver et skarpt opgør.
Ikke kun med de to seneste års DSR-mestre, Kenneth Madsen
og Jacob Madsen fra Ruds Vedby i deres Peugeot 208'ere fra
Team Glad Sport, men også med Ib Kragh fra Juelsminde.
Ligesom Vallentin kører Ib Kragh i en Hyundai i20N R2, og
er på en samlet fjerdeplads i DSR-opgøret.
For
Vallentin Rallysport er det afgørende at få optimeret
teamets Hyundai i20 N R2-bil, for Ib Kragh er en seriøs
udfordrer, og vil ganske som brødrene Madsen helt sikkert
give Simon Vallentin
kamp til stregen
Med de tre indledende runder i DSR-turneringen står opgøret
primært mellem de tre vestsjællændere og østjyden, der
ligesom Kenneth Madsen har en stribe mesterskaber bag sig.
Vallentin Rallysport har inviteret 250 gæster til lørdagens
fartfest i Gammelrand, så vinderen fra i fjor er
naturligvis stærkt opsat på at vinde jubilæumssprintet.
Desuden giver sprintløbet Vallentin Rallysport mulighed
for at teste bilen, og forberede sig bedst muligt til den
fjerde DSR-runde, som køres i august.
– Bilens tendens til
understyring har været et væsentligt problem i de to første
turneringsrunder, om end det blev en smule bedre i den
tredje og seneste runde. Med en førerposition i
RC2-klassen og andenpladsen i DSR-turneringens samlede
pointstilling har vi noget at forsvare, så vi vil ikke
overlade noget til tilfældigheder, pointerede Simon
Vallentin.
(Foto: Morten Dam)
.