GUIDE TIL MONTE-CARLO HISTORIC RALLY 2024

Oversat  med Google Translate

 

FORTSAT

FOKUSER PÅ DELTAGERNE TIL MONTE-CARLO HISTORIC RALLY 2024

At spille for sejren

Endnu mere end på et "scratch"-rally, er det altid kompliceret at give en forudsigelse for et regularity-rally. Monte-Carlo Historic Rally 2024 kunne sagtens have et par overraskelser i vente, og det er ikke umuligt, at vejrforholdene kan påvirke ranglisten. Se dog bare på dem, der er vant til at spille "placeret".

Lad os starte med at se på sidste års Top 5. Således satte Enz og Seeberger deres titel tilbage på stregen (de var i øvrigt allerede 3. i 2022). De tager afsted igen med deres Lancia Fulvia bortset fra, at de denne gang går fra lavt gennemsnit til højt gennemsnit (og det er vigtigt).
Kashin og Kostyrko, nummer to i 2023, er på vej tilbage til 2024 Monte-Carlo Historic Rally ved rattet af deres Scirocco. Chiesa, tredje sidste år, vil ikke være i starten. Bruno Saby, fjerde sidste år (han går lidt efter lidt) vil slå sig sammen med Christian Boulanger, stadig i sin Ford Capri. The Postawka, der er vant til begivenheden på deres Zastava og 5. i 2023, vil ikke være ved starten.

Med hensyn til de tidligere vindere finder vi, med nr. 25, Michel Decremer (2017-vinder), som vil blive co-drevet af Jennifer Hugo på en Opel Ascona 2000. Meget overraskende er dette det eneste mandskab, der består af tidligere vindere, derudover forlader, for at være ved starten af ​​dette 2024 Monte-Carlo Historic Rally.

Men er disse de eneste besætninger at se? Blandt løbets sædvanlige entertainere (i hvert fald i de seneste år) finder vi Opel Kadett fra Durand og Chol, Porsche 911 Carrera 3.0 fra Fichet og Malenfer (også stamgæster i Tour Auto).

Hvad angår konkurrenterne med lavt gennemsnit, finder vi nogle få navne, som allerede har vist sig til deres fordel, og som skal overvåges. Blandt dem, Karolis Raysis, co-drevet af Ovidjius Meilunas, altid i rytmen med sine store Jaguarer (det bliver en MkII i år) eller endda Schon og Gianmarino, på podiet for to år siden med deres Mini.

 

Et stort udvalg af biler i starten

Sidste år var 45 bilmærker repræsenteret ved starten. I år bliver det lidt mindre med 41 mærker repræsenteret. Men med hensyn til mangfoldighed er vi slet ikke dårlige mellem Riley RM fra Cook og Walker, den ældste af begivenheden fra 1950 og de 14 biler fra 1982.

Top 4 mærker repræsenteret ved starten er... forudsigelige. Lige foran finder vi åbenbart Porsche. Der vil være 38 af dem ved starten af ​​Monte-Carlo Historic Rally 2024. Hvis 911'erne åbenbart er de mest talrige, med mange SC'er og andre Carrera'er fra slutningen af ​​70'erne, vil vi også finde en 356, to 914/ 6'ere eller ti 924'ere, inklusive tre Turbo'er, på startlinjen.

Lanciaerne følger efter. Der vil der være 27 af dem... 18 Fulvia! Det er rigtigt, at bilen er let og forholdsvis nem at håndtere (det er stadig trækkraft). Tilføj Beta Coupe og Spider, tre Montecarlo og (vi er sikre på, at du holder øje med dem) to Stratos.

Et andet italiensk mærke, Alfa Romeo, vil være repræsenteret med 20 biler ved starten. Bertone Coupéerne vil naturligvis være talrige, men du kan også tilføje 5 GTV'er, inklusive en V6, og en Alfasud til kontingentet.

Det fjerde mest repræsenterede mærke er et mærke, der bliver ved med at blive mere nærværende: Volkswagen. Det er rigtigt, at de seneste resultater af Golf og Scirocco giver nogle ideer. 18 vil være til start, så 13 Golf GTI'er, ikke mindre, men også to Scirocco'er, en Karmann-Ghia og to biller!

 

BMW, Ford, Fiat og Renault vil alle være repræsenteret med 12 biler. For tyskerne er det 02'erne, der vil være de mest talrige, men E21'erne begynder at gøre deres plads. Fords vil hovedsageligt være Escorts, selvom to Fiestaer (en Fiesta og en XR2), en Capri og en Cortina vil være der. På Fiat-siden er der kun en 124 Abarth og en 131 Abarth i starten, men fire X1/9'ere, en Ritmo 60 og to 128'ere vil blive suppleret med en 850 Moretti og en 2300S Coupé!

For Renault vil "plakatbilen" naturligvis være repræsenteret med en 4CV indført af englænderne, Wrights. Vi finder også en Dauphine 1093, en R8 Gordini, en R12 Gordini og 8 Renault 5'ere inklusive 4 Alpines, en LS, en TS og... en R5 Turbo!

Mens vi er i gang, lad os fortsætte med de franske biler. Fire Alpines vil være til start, tre A110'ere, to 1600S og en 1300 men også en A310 V6.

Tre Citroëner vil være til start. Vi vil naturligvis finde den blå Dyane, som vi ser hvert år med Gomis og Crouzet ombord, men også en SM og en DS 23.

Fire Peugeots fortsætter med en 304 og en 304 S, en 104 ZS og en 504 Coupé V6.

To Simca vil afgå fra Reims, først en 1100Ti, men også en 1000 Rallye 2.

Endelig vil tre Talbots tackle Monte-Carlo Historic Rally. To franske piger med Samba GLS og en engelsk pige med en Sunbeam Lotus .

Vi fortsætter med biler, som vi ikke nødvendigvis forventer at finde på Monte-Carlo historique. Så vi finder to Austin-Healeys (en 100/4 og en 3000 MkIII), en Daimler Conquest, en Sunbeam Alpine, to Mercedes 190 SL, en Morgan, men også en Ferrari 308 GTB!

Hvad angår sjældenheder, som vi sjældent ser og endnu mindre i racerløb, en Daf 66 Marathon, en Hillman Avenger, en Honda Civic. Sjældent, men ret logisk på en RMCH, er det 3 Saab 96 V4'ere , som vil være i starten. Tilføj også de "østlige" biler med en Skoda 130 RS , suppleret med en 110 L, en Lada 1500 S, to Fiat-Polskier, to Volga M21'ere og til sidst en Zastava 1100.

Endelig, biler, som vi vil se meget i starten af ​​Monte-Carlo Historic Rally, og det er logisk, vi bemærker selvfølgelig Mini, men også A112 Abarth, altid i ro eller Audi Quattro, flere og flere og naturligvis fordelagtige (du skal stadig tage dem med).

Det er det for en hurtig rundvisning af deltagerne.


TILMELDINGSLISTERNE TIL MONTE-CARLO HISTORIC RALLY 2024

 

Hit Counter