MAKSIMUM POINT _ MAKSIMUM TEAM INDSATS OG MAKSIMUM HUMØR

 

MAN KAN KUN VÆRE GLAD, og når mundvigene går fra øreflip til øreflip, når man kommer i mål i et langt rally, og med en klassesejr og fuld point høst på løbets powerstage, dermed fuld point høst på ’klasse’ kontoen, bedre start kan man ikke drømme om.

TEAM HYLLINGE RACING, med John ’Lodsen’ Frederiksen/Herlufmagle bag ruskindsrattet og Thomas Holm Hansen/Hyllinge i navigatør sædet, i den krasbørstige BMW M1, havde start nummer 21 ud af 58 deltagende mandskaber, deraf var der 7 biler i deres klasse.

DM1, SLAGELSE RALLY, havde 5 forskellige hastighedsprøver, som hver skulle køres to gange, knap 118 kilometer hastighedsprøver, vejret var tørt men blæsende. Det bedste var at der var notekørsel og teknisk kontrol om fredagen, og om lørdagen skulle der køres rally HELE dagen, dette koncept giver ro og man glædes mere ved alting.

JOHN FREDERIKSEN

, ”Jamen jeg er så glad, bilen kører som et svejsisk urværk og trækker som en hest, og selvom jeg er blevet 69 år, så bliver jeg helt ungdommelig af at køre i den bil, den kører suverænt og jeg har aldrig kørt i noget bedre eller hurtigere. Og fuld point høst er den perfekt start på en DM-sæson, det giver ro og troen på mere, jeg er så tilfreds med mit fantastisk team”.

PRØVERNE passede godt til BMW’en, ren asfalt og tørvejr, og troen på bilens performance fra Johns side steg efterhånden, denne bil er så meget nemmere at kontrollere når tingene bliver lidt heftige undervejs.

RALLY SAFE er en ny og mere sikker måde at køre rally på, løbsledelsen kan følge bilerne undervejs i hele rallyet, tidtagningen og GPS overvågning er et klart step op, og dette løb var det første i DM regi med det nye tidtagnings udstyr, og det virker.

 

VED MÅL kunne teamet fejre dagens indsats og resultatet deraf, og nu skal teamet lige hjem og forbedre noget med benzintilførslen. Bilens tank kan ikke suge de sidste 15 liter op, og dermed skal der kigges på brændstof pumpen og tilførslen, men trods at BMW’n ikke kunne køre fuld attack når den nærmede sig de sidste femten liter, så kørte John og Thomas en 14. plads hjem generelt og en klar klassesejr.

NÆSTE DM er lørdag den 30. april, hvor stedet er Assens på Sydfyn og rallyets navn er Anderup El Rally, og dagen efter kører teamet faktisk til Sverige og kører Lille Mats Rallysprintet, hvis ellers teamets EL Tempo Gigante aka BMW M1’eren vil lystre, og John glæder sig allerede til den weekend, for det er ren adrenalin kick at sidde bag rattet i hans ’nye’ legetøj.

/Allan POST

Hit Counter