Starten
på rallyet var dog ikke den bedste for Jacob Madsen/Line Nedergaard.
"Vi
fik en dårlig start på den første hastighedsprøve. Jeg var ikke helt
klar oppe i hovedet, så det er lidt at arbejde med til næste
gang," indrømmer Jacob Madsen. "Tiden var egentlig okay, men
der var ikke så mange udfordringer i den prøve 1, og Line og jeg blev
toere i klassen. Vi havde ikke rigtig følelsen af, at det var godt.
Tiden var der jo, men jeg følte lidt, at jeg overkørte bilen."
Makkerparrets skuffelse i den tohjulstrukne Peugeot 208
Rally4 fik de dog siden gjort til skamme. "Vi var meget bedre kørende
på den næste hastighedsprøve, og derefter havde vi bare en god dag
uden fejl," siger Jacob Madsen.
Gennem
hele dagen indtog Kenneth Madsen/Mette Felthaus førstepladsen, og da
dagen var omme, stod deres Peugeot 208 T16 R5 noteret for hurtigste tid
på syv af de otte hastighedsprøver.
"Det
var skønt og bilen har bare kørt uden problemer," siger Kenneth
Madsen. "Vi kørte i vores eget tempo og var foran de andre, lige
med undtagelse af den næstsidste prøve."
"Jeg lavede en fejl, hvor jeg ikke fik ramt sporet i et
vinkelsving. Jeg kom ud i noget løst grus, og så røg vi ud på
marken. Det var ikke dramatisk, men vi satte lige fem sekunder til. Den
efterfølgende powerstage var til gengæld perfekt, og den vandt vi med
to sekunder og scorede maksimumpoint. Det er perfekt."
"Allerede
da Kenneth og jeg inden løbet kørte hastighedsprøverne igennem, var
jeg glad og klappede i mine små hænder," siger Mette Felthaus.
"Vi havde forventet nogle fantastisk gode prøver. Og det var de.
De var teknisk krævende, hvor du virkelig skal være på som andenkører."
Mens Slagelse Rally bød på 112 km hastighedsprøver, var det 66 km
hastighedsprøver deltagerne gennemførte ved Anderup El Rally.
"Der
er mange, som har nævnt, at der ikke var så mange kilometer i løbet,
men det var altså sindssyg gode kvalitetskilometer," fremhæver
Mette Felthaus. "De er krævende, og det er jo det, mange af os
efterspørger. Så vil vi hellere køre de færre kilometer, når
hastighedsprøverne er så gode, som de var. Det skal løbsledelsen have
UG med kryds og slange for at have valgt."
Glad Sports mandskaber
Kenneth
Madsen (1989)
har kørt rally siden 2008, hvor han samme år blev kåret som årets
rallytalent og har vundet seks Danmarksmesterskaber. Siden 2016 har han
kørt sammen med Mette Felthaus (1982), og de har bl.a.
taget generalsejren i Rally Naturens Rige og Sydhavsrally. Sammen kører
de i en Peugeot 208 T16 R5, der har en fircylindret rækkemotor
på 1.598 cm3 med 16-ventilet topstykke og turbolader.
Den yder 280 hk, som fordeles til alle fire trækkende hjul.
Jacob
Madsen (1995)
har kørt rally siden 2013, hvor han i 2013 blev kåret som årets
rallytalent og har vundet fire Danmarksmesterskaber ligesom han fire
gange er blevet kåret som årets rallymandskab. Den ene af disse kåringer
og to af DM-titlerne er erobret sammen med Line Nedergaard (1995),
der siden 2019 har været hans co-driver. Makkerparret deltager i en Peugeot
208 Rally4, som har en trecylindret rækkemotor på 1.199 cm3 med
12-ventilet topstykke og turbolader. Motoren yder 208 hk, som alene
overføres til forhjulene.