DM i rally 2019 sluttede lørdag med et spændende og meget anderledes løb, grundet de kæmpe mængder vand i dagene op til løbet, var prøverne svære med opkørte sving, vand på vejen og med jord/mudder i næsten alle sving, så man skulle virkelig tænke sig om og vælge sine linjer rigtigt, hvilket også betød at der var mange afkørsler i det store felt. Men samtidigt et rally med en super god stemning hele dagen.

Det eneste rally for den røde Volvo i år blev en succes på mange måder. Der har grundet firma ikke været tid til meget race, men dog har bilen gennemgået en del ombygning over perioden, så det var spændende om det hele ville virke som håbet.

Det var Julie´s andet rally overhovedet, og der er jo meget at lære. At læse noter i et rally med mange hurtige sving og så holde hovedet koldt med den fart der er på sådanne prøver, kræver tilvænning.

Vi var enige om at vi skulle køre fornuftigt og at gennemføre var det primære mål for dagen.

Julie klarede opgaven med stor bravur. At blive et makkerpar i en rallybil tager tid, men det var absolut en god oplevelse for os begge og vi kommer helt sikkert til start sammen igen næste år.

Vi drog afsted på første del af løbet og fik god fart i bilen, uden at være overmodige. Den første prøve er lang, så det gav sved på panden hos os, fordi det krævede max koncentration af os begge.

De næste 2 prøver med samme opskrift - men med løbende fremgang i samarbejdet og kørsel.

Men egentligt udramatisk, så da vi ankommer til pausen, siger Jesper at "det går skidegodt – i har fart på" og I er nr 35 generelt og 4 i klassen med kun få sekunder til de andre, der var vi noget overrasket.

I pausen skal der besluttes dæk - i første del af løbet var alt vådt og der kom regnbyger, så det var det regndæk, men da det tørrede op nu, var det frygten for svingmudder, der gjorde jeg valgte samme dæk .

Det viste sig at være både godt og skidt, super i sving med vand og mudder, men skidt de andre steder.

Men tidligt på første prøve efter pausen sker der noget, bremsepedal bliver lang og blød, og jeg tror de er blevet varme, har dog aldrig prøvet før, så undre mig, må nogle gange pumpe, og bremse i god tid, men vi kommer i mål, med lidt forsinkelse, så frygter en skadet bremseslange eller kaliber, hvilket vi så senere kan se, at problemet er et stenslag på et kaliber rørsamling i forhjulet .

Til de sidste 2 prøver ændre jeg balancen til bagbremser - så kan jeg stoppe, men med en bil der overbremser vildt på bagenden.

Der bliver gasset lidt mere for at kompensere, men efter en mindre afkørsel og flere 4 gears sidelænskørsler kom det ovre fra højresædet " nu behøver vi så ikke at køre stærkere" så der kom ro på den gamle igen, og vi kørte sikkert resten af prøverne og kunne køre i mål og glæde os over en fin 33 plads generelt i det store startfelt .

Så absolut en succes dag for os.

Tak til alle der hjalp os på dagen og med til at gøre det en super oplevelse. Tak for alle de fine billeder

Tak til alle de mange officials der fik arrangement til glide perfekt, på trods af efterårs vejret.

Uden Jer - ingen motorløb, så tak her fra os.

Hit Counter