Renault 4L bliver genopfundet

For at fejre, at Renault 4L i år har 60 års jubilæum har Renault i samarbejde med den franske designer Mathieu Lehanneur skabt en koncept bil kaldet SUITE N°4. Den er vild og den er på el.

Renault 4L er en succeshistorie af de mere markante. Ikke alene er bilen blevet fremstillet i 28 forskellige lande, er solgt gennem 30 år i 100 lande. Der er også produceret i mere end otte millioner eksemplarer. Og som de siger i reklamen – det skal fejres

Renault har brugt jubilæumsåret til at fejre Renault 4L med en langt række tiltag, og siden den 8. oktober har det historiske L'Atelier Renault på Champs-Elysées i Paris været hjemsted for 30 forskellige udgaver af Renault 4L

Men, der skal mere til end bare udstillinger. Renault har haft et samarbejde med den franske designer Mathieu Lehanneur, som altid har haft fokus på innovation og design.

"Samarbejdet med Mathieu Lehanneur kom helt naturligt" fortæller Arnaud Belloni, Renault Brand Global Marketing Director. "Vi bad ham komme med sit bud på en showcar med udgangspunkt i Renault 4L. Det færdige produkt er ekstraordinært. Det er en bil, der virkelig omfavner alt det Renault har sat sig for med den strategiske Renaulution plan. At skabe moderne og innovative biler, der pirrer følelserne"

SUITE N°4, er en konceptbil, der repræsenterer en designers drøm og giver en Renault følelse ude og inde.

"SUITE N°4 åbner døren til en ny form for mobilitet som stræber efter at give mennesker mulighed for at udleve deres drømme om oplevelser. Jeg ville smelte bil og arkitekttur-verdenen sammen og skabe et open air hotel.." fortæller designer Mathieu Lehanneur.

SUITE N°4 har de samme ydre mål som den oprindelige Renault 4L, men bagenden er helt transformeret med et stort vinduesparti lavet af polycarbonate. De trasparante solpaneler, der er placeret på taget, hjælper til med at oplade bilen, der er blevet transformeret til en 100 % elektrisk bil.

Fronten på bilen har de samme ikoniske forlygter som den oprindelige 4L, mens kølergrillen er udført i poleret aluminium. Karosseriet har fået tre lag maling som får det til at ligne cement – et materiale der om noget er synonymt med moderne arkitektur.

Indenfor i bilen er der leget med farver og materialer. Blandt andet er sæderne betrukket med gul fløjl og bagagerummet er nu helt transformeret så det fungerer som et sted at sidde. Ganske som den oprindelige 4L er alle materialer "made in France"

I første omgang udstilles bilen hos Christies, men snart gør den de mange andre Renault 4L selskab I L'Atelier Renault

 

Hit Counter