Twente Rally 2021 NRK finale
 
I weekenden d. 31/10 Deltog Henrik Munk Hansen sammen med Mark Schuitert (NL) I Twente Rally i hvad der skulle være finalen i NRK . 

Med en føring på 6 point til nærmeste konkurrent var der måske en chance for at genvinde sejren fra 2019 ?. Man Kunne fristes til at sige :"hvor svært kan det være" (der er 20 i klassen). forklaring følger : 
Egentlig skulle finalen først stå til Achterhoek Eibergen rally om et par uger men dette løb blev aflyst for 2 uger siden.  med afrejse fra DK d. 28/10 kan det være svært at være HELT ajourført med verdens gang , idet at KNAF det Hollandske forbund netop d.28. havde offentliggjort at man nu havde  valgt yderligere et nyt løb til NRK finale d.28/11 .Kalenderen var uændret på KNAF siden kun under "Niews" fremgik ændringen og naturligvis kun på Hollandsk. 

 
Knap nok var løbet startet -iøvrigt i mildt tørvejr på dagen ,efter dagevis med regn før video`s florerede med spektakulære afkørsler i det krævende føre .Således blev prøve 1 en "slalom" for holdet blandt havarerede biler ,gule flag opkørt mudder m.m. Dette blev kun opvarmning til dagens mange udfordringer. Prøve 2 blev således neutraliseret som følge af en voldsom afkørsel hvor vi er første deltager på ulykkes stedet . En meget stresset official havde ingen problemer med at "vifte" med flaget men kunne derimod knap nok betjene sin telefon for at tilkalde hjælp, til en fører med rygsmerter og en meget stresset og fastklemt 2.kører i en rygende/dampende Mitsubishi der havde skovet træer inden den endte i grøften .

HER havde det været rigtig fint med en fungerende "rallysafe" men vores valgte at gå kold !. således gik yderligere et minut inden næste deltager ankom og "rallysafe" kunne gøre gavn. 

Videre til prøve 3 som også blev neutraliseret .Løbet bestod af 4 prøver 3 gange  og efter regroup ,service ,en frisk "rallysafe" enhed og antenne lykkedes det nu så småt at køre lidt motorløb bortset fra at vi på 3 prøver "indhenter" diverse langsomkørende havarier . 

Prøve 10 Kunne vi have kørt i dagslys MEN heller ikke dette løb skulle være årets første hvor en forulykket Opel Adam IKKE  skulle forsinke en prøve .Således måtte denne prøve nu køres efter solnedgang. 
Prøve 11 skulle så være prøven hvor sikringen til ekstralygterne smeltede ! SÅ kommer den efterfølgende deltager pludselig meget hurtigt - heldigvis for så kunne vi da "jage" hans baglygter og dermed begrænse hvad der efterhånden lignede den fuldendte fiasko . 

Med en frisk sikring MÅTTE vi kunne redde os en lille "succes"oplevelse på prøve 12 MEN så blev det lige regnvejr. 

Ved mål bliver vi 7er i klassen/38 gen. og konkurrenten i mesterskabet 5er .Hvad udfaldet i mesterskabet kunne blive krævede en fintælling af KNAF og sådan noget kan tage tid . Første "melding"fra uofficiel kilde tikkede ind på SMS på vej hjem - konkurrenten bliver sat med 2 point føring i behold for nu .Sidenhen har KNAF regnet Færdig og en 3de konkurrent har i kraft af "powerstage" point sneget sig foran med 1 point .Det er nu offentliggjort  at udover at der med godt en måneds varsel er blevet et ekstra løb fremover vil blive offentliggjort point på KNAF facebooksiden.
Nu Vil den nærmeste fremtid i skyggen af en igen tiltagende coronasituation  vise hvem der trækker det længste strå og forhåbentlig uden yderligere "force majeure`s".

 

Klasseresultat (klik på listen)

wpe1.jpg (171672 byte) 

04_mun2.jpg (158335 byte) 

 

Hit Counter