Tanker omkring Dansk Super Rally 2019

Fra Kim Boisen har Rallyinfo modtaget nedenstående indlæg.
'lidt tanker om DM i 2019, som tager udgang i at holde flest mulig inde i kampen længst mulig'
Har du holdninger eller kommentarer omkring tankerne er du velkommen til at skrive til Kim Boisen på mail kboisen@boisen-motorsport.dk eller Rallyinfo på mail preben@webjep.dk som bliver offentliggjort her på siden.

 

Dansk Super Rally - Point system 2019

Det kan blive dyrt at udgå fra et løb, når kun 6 løb er tællende. I baneløb kan man udgå fra et heat og så være med i det næste på samme dag. Hvis man tager DST som eksempel, har man 7 løbs weekender hvor der gives point i tidtagningen og hver af de 3 heat altså 28 muligheder for at scorer point, så gør det ikke så ondt at udgåJ

Forslag til 2019:
Hvis vi deler hver rally op i 2 og giver halvdelen af point i første halvdel inden pause og de resterende point efter pausen. Så ville vi samlet set have 12 løb i 2019, som kunne give point. Vinderen ved point lighed bliver afgjort på power stage og den bør ligge sidst på dagen.

Samtidig skal deltager der er udgået på første halvdel af rallyet have lov at starte efter pausen. Derved får vi så mange deltager som muligt ud at kører. = Godt for publikum og deltagerne mister ikke point for hele dagen, hvis de får rallyvognen ud at kører igen efter pausen.

Notekørsel:
Bør udvides til mindst 2 uger før, derved undgår vi kaos på gennemkørselsdagen, som fks. til DM 5 hvor der er 3 rundbaner hvorpå der skal fordeles 75 deltager på meget få km, så det er næsten umulig at få bare 1 omgang uden trafik.

Hastigheds måling:
Hvis man måler et gennemsnit over 1 km, og et sted hvor fart zonen er den samme over en længe strækning så er der meget mindre usikkerhed om nøjagtighed.

Med venlig hilsen
Kim Boisen