Verden på vågeblus. Del 2.

 

Etape 3.

Ja, som jeg jo skrev sidst, er vi jo kørt igen, og er i fuld gang med 3. etape. Og som jeg også skrev, citat.: ”Men du skal ikke være i tvivl. Det her er svært, og vi har nok at se til. Men sjovt. DET ER DET”. Citat slut.

Jeg har jo også lovet jer løsningen på opgave 6 i etape 3, så den kommer her.:

Ja, hører jeg nogen sige, at ”den opgave var da nem” ? Næe vel. Der skal arbejdes for tingene. Den grå tonede ”DR” er neutraliseret.

Første del af etapen forløber faktisk OK, synes vi alle tre, men på resultatlisten må vi erkende at det måske kunne være lidt bedre. Etapens sidste opgaver (8) er hvad der på tysk hedder ”Komplexe Barrikade”. Og kompleks, ja det må vi sige den er. Og det selv om vi, og især Jan mener, at det kan vi da finde ud af. Men næe, så nemt går det ikke mine fine venner.

Da vi alle er kommet i mål tirsdag til midnat, ja så kommer tingene jo på skrift, og det ser således ud for denne etape.

131-Troels bliver nr. 72 med 100 stp. 133-Niels Peder bliver nr. 74 med 100 stp. og 130-Jan nr. 77 med 110 stp. Det koster 10 stp pr. kontrol og ved point lighed er den bedst, der har kørt den længste fejlfri strækning. Er der også lighed her, er det den der har først indleveret, der kommer først. Nu har vi jo kørt halvdelen af løbet og der er nu kommet et delresultat af vores anstrengelser på de første tre Etaper.

Af os 3 danskere har Jan lagt sig pænt i spidsen som nr. 62 med 41,63 point. Herefter kommer så undertegnede som nr. 72 med 38,13 og Niels Peder er nr. 93 med 29,67 point. Men der er langt op til de første. På en 1 pl. er Dirk Kamps, med 66,42 point. – Så på 2. pl. Tina Göbbels, med 65,89. – Og nr. 3. Reinhold Wisniewski, med 65,85. Der er kamp til stregen også i toppen. Pl. 7 har 65,18 point. Altså en forskel på 1,24 point. Og jow, vi 3 har langt op til toppen. 

 

Etape 4.

Vi er kommet godt af sted på etape 4 nu. Den køres i trekanten mellem motorvej  A-4 og A-61. Og lige øst for den store åbne mine, -”Der Tagebau Hambach”. Ja faktisk helt ud til kanten heraf. Her graves brunkul (Braunkohle). Tagebau er på 85 km². Imponerende og den er ”kun” en del af et meget stort mineområde (åben) fordelt rundt i området. Mere info her.: https://de.wikipedia.org/wiki/Tagebau_Hambach

Denne etape består af 8 sammenhængende opgaver. Og igen er der nok at se til. Også selv om vi selvfølgeligt igen mener, at vi nu hver især har styr på det og denne gang har ”idealruten”.  Vi får se, når vi når i mål.

Ja ”Ideal” ruten har vi ikke, men det er da blevet bedre denne gang. Ja faktisk har vi forbedret os meget, synes vi. Og især Jan har fået et flot (set med danske øjne) resultat. Godt kørt Jan. ”Efter dem” ! !

Etaperesultatet er som følger. 130-Jan nr. 13 med 20 stp. 131-Troels bliver nr. 24 med 30 stp. og 133-Niels Peder bliver nr. 78 med 70 stp.  Så fin IMK indsats.

I delresultatet ser det nu sådan ud. Jan er rykket op på en 50 pl. Troels er nr. 58 og Niels Peder er nr. 85. Altså en fremgang for os alle tre. SÅ nu bliver vi jo nødt til at tage os ”alvorligt” sammen. Der resterer nu ”kun” to etaper. Så det er nu. ! !

 

Etape 5.

Vi er jo i fuld gang med etape 5. og mens vi ”kører” kan I jo prøve kræfter med opgave 1 fra etape 4. God fornøjelse.

 

 

 

 

Med sportslig hilsen IMK i udlandet og Team Old Time.  -  Troels.

Den lille ”Trabbi” kører fint. J

 

Hit Counter