Tak er kun et fattigt ord men det eneste som virkelig beskriver hvordan jeg har det indeni

Fra tanke til handling er der tit ikke langt og det var der heller ikke da beslutningen om at lave en rally test blev taget. Skuffelsen over at NCC Rally sprintet i Kalundborg var aflyst pga Covid19, og at jeg dermed nok var tvangsindlagt til at holde familie fødselsdag for første gang i 20 år, kunne jeg simpelthen ikke bære så Jan Petersen og jeg blev hurtigt enige om der skulle ske noget ? 

Fra start var planen en lille privat test med Suzuki Motorsport Danmark og os, dvs 5 biler men i takt med, at vi kridtede stort, større og størst op, blev 5 til 10 biler som maximum. 

Vores skønne ven og sponsor Smollerup Skov & Have Service ved Ole Svendsen var ikke sen til at hoppe med på ideen og lægge ejendom til som både rummede serviceplads, trailerparkering, start/mål, festhal m.m. og uden ham havde alt det her slet ikke fungeret? Ole, du er en betydningsfuld ener i vores hjerter

Derfra skulle jeg bruge et klogt hoved som kunne hjælpe mig med at holde styr på papirarbejdet og her var Kenneth Svendsen en KÆMPE hjælp for mig. Mine hurtige dumme spørgsmål blev besvaret prompte og alle tilladelser i hus indenfor 4 uger fra vi satte igang til testdagen. Som tak blev Kjellerup og Omegns Motorklub derfor klubben bag testen.

Så havde vi prøverne. Længe har vi kørt i lokalområdet og drømt om at drøne derudad så vi tog chancen og fandt 2 veje som nemt kunne gøres klar til rallyprøver. Først søgte vi asfalt prøven og modtagelsen var helt exceptionel. Folk lod os nærmest ikke tale færdig, før de spurgte hvor de skulle skrive under så vi kunne køre ? Høj på det,søgte vi derfor videre på grus prøven og mødte lige så stor begejstring. Folk som ikke var hjemme på dagen, tillod at publikum måtte stå på den fine, fine græsplæne. Andre fik smadret en rude til en gildesal men DET var det mindste, bare vi forsikrede vi kom og og kørte rally igen snarest. Mens Kikkenborg Skovservice tillod os at trille gennem gårdspladsen og lave en ny start lige efter gården så vi nærmest fik en rundbane ud af det - en idé vi slet ikke havde tænkt på?

Med prøverne på plads, hed det så frivillige til at hjælpe os? Og igen har jeg kun tak tilovers. LOM-Lemvig og Omegns motorklub stillede med 2x start/mål hold som bare styrede det hele med hård hånd med Henning Kristensen i front? Og hvor jeg lige mistede overblik et par gange, trådte Henning til og havde det kølige overblik. Vores officials ude på prøverne gjorde et fænomenalt job og havde styr på sikkerhed til UG samtidig med de havde styr på at publikum holdte sig spredt og respekterede når der blev fløjtet som advarsel om bil på prøven. Jeg er SUPER stolt over at afviklingen foregik så fantastisk på trods af lidt opstartsproblemer med manglende radio kontakt som blev løst ?

Pressefolkene og RaceMedia har gjort et fantastisk stykke arbejde og jeg bliver virkelig rørt over de mange fede, flotte, beskrivende billeder og videoer som florerer overalt ?

Skive Folkeblad, Viborg Folkeblad og Fjends Folkeblad har og vil dække testdagen og Morten Dam har lagt et stort arbejde i en rigtig god og beskrivende artikel på www.rally.dk ?

For at lave lidt ekstra hygge, fik jeg #BagerNørgaard Stoholm til at sponsere en lækker kagemand mens #Rema1000 Stoholm stod for levering af kildevand til officials ?

#OscarBiludlejning stillede kassebil til rådighed så vi kunne transportere materiale tur/retur. Blandt andet startede vi under telt så vores starter teams kunne stå lidt i skygge

KK Autoteknik ved Karsten Kjeldsen var vores start nr mand så bilerne fik et lidt mere rally løbsagtigt look og det fungerede ? 

For at få sikkerheden til at spille 100% havde Thomas og Kristian Grue sagt ja til at køre åbner/sikkerhedsvogn og sikre, at alle mand kunne stå og se rally og føle sig trygge og jeg tror de 2 brødre hyggede sig mindst ligeså meget som os der sad i rally bilerne ?

Som en overraskelse stod Stig Toftgaard Møller fra #Polarisatvdanmark pludselig på pladsen og stillede rigtig fede ATV'er til rådighed til transport af folk over stok & sten. En lille detalje der gav DET ekstra til dagen ?

Mogens og Winnie I har bare en speciel plads hos mig og I gjorde dagen uforglemmelig både billedligt talt med også med jeres enorme støtte, glade væsen og kæmpe opbakning

For at vende tilbage til rally bilerne, så blev planen som nævnt ændret og det blev hurtigt vigtigt at det blev et blandet felt. At få den nye VW Polo R5 med Kristian Poulsen bag rattet var en lille drøm der gik i opfyldelse og dermed få lov til at præsentere den 1. Gang i aktion i DK ?? Og da Kristian spurgte om hans far måtte være med i Skoda R5, kunne vi bare ikke sige nej ?

Dernæst ændrede Suzuki opstillingen sig og 3 biler dukkede op fremfor 4 hvilket gav en åbning og her blev vi gjort opmærksom på Kenn Rasmussen som bor lige rundt om hjørnet ved os og er Kjellerup medlem og kører i en meget potent Opel Kadett ?

Christian Lindhard er også Kjellerup medlem men også en del af JP Racing og at give dem mulighed for at træne i deres Saxo med noter for 1. Gang, var en ren fornøjelse ?

Møibæk havde vi 14 dage forinden fornøjelsen af til et lukket arrangement med LOM - Lemvig klubben og en skråt sidelæns Volvo med Jens bag rattet, er altid interessant at have med ?

Så fik Lars Erik Petersen som er Jan's nevø og Isabell Kvick debut sammen - selvfølgelig i en VW men i en golf II 16V udgave og HER var der virkelig glæde, spas og underholdning og det hele faldt på plads for mig når jeg så de 2 komme i mål gang på gang med de STØRSTE smil på læberne. Man behøver ikke være hurtigst, have det vildeste setup eller 800 sponsorer - man skal bare have det sjovt og det var de 2 levende bevis på hele dagen

Jeg har glemt en masse men ALLE har betydet alt for mig i det her projekt men vigtigst af alle, har Jan den STØRSTE plads. Han har hoppet og sprunget, arrangeret og forberedt og jeg er stolt over at have ham som min kæreste, bedste ven og super samarbejdspartner i alt Motorsport og kærlighed kan fungere og det gør bare ALT sjovere og nemmere ????

Sidst men ikke mindst vil jeg sige til dem som har valgt at køre "shitstorm" mod mig og projekt rallytest på de sociale medier både før, under og efter dagen: I skal sætte Jer ordentligt ind i tingene før I trykker på tasterne og smider beskyldninger rundt. Det sårer langt mere end I tror efter at have lagt et KÆMPE arbejde i projektet for i bund og grund bare at gøre folk glade og for at give alle en fed dag ?

Jeg kan godt tåle at blive trådt på men der er andre folk involveret som det ikke skal ramme og det pi.... mig virkelig af. Tænk før I taster da ting for det meste har en forklaring og en grund  hvilket også er scenariet for rallytesten ?

Jeg vælger at slutte her: Because what happened at the afterparty, stays at the afterparty men TAK til alle, som blev og gjorde min aften til den FEDESTE fødselsdagsfest ever
 
 

 

Hit Counter